Lena: ‘Het begon ergens in juni 2009 in de tuin onder het genot van een heerlijke café latte. Mijn vriend en ik zaten heftig te brainstormen waar we dit jaar naar toe zouden gaan op vakantie. Zo passeerden onder andere IJsland en Israel de revue.
Uiteindelijk kwamen we op aanraden van mijn broer op een vakantie naar het mooie eiland Sardinië uit.
We zijn allereerst naar een reisbureau geweest, maar dat leverde voor ons niets op, waarop we zijn gaan googlen en uitkwamen op de site Sardinietrips.nl.
We besloten eens een mailtje te wagen en legden onze wensen voor aan ene Monique.
Hierop kregen we al snel een antwoord terug, Sardinië is mooi, maar een klein eilandje genaamd Sant’Antioco zou nog mooier moeten zijn.
Na wat heen en weer gemail raakten we meer en meer enthousiast over dat kleine eilandje aan de Middellandse Zee.
Monique kwam erg enthousiast op ons over en beantwoordde onze wensen. Ze mailde diverse voorbeelden van huisjes naar ons toe, waarop we kozen voor het huisje Casa Sylvana. We zouden gaan vliegen met Ryan air, welke we via de site konden boeken, ook het huren van een auto kon via de zelfde site worden geboekt.
Dinsdag 8 september 2009 was het dan zover, na nog een laatste telefoontje met een collega van mij, kon de reis naar Cagliari, Sardinië beginnen.
We hadden van Monique een routebeschrijving gemaild gekregen en we zouden elkaar ontmoeten bij het Esso station. Monique stelde voor eerst een paar boodschappen te doen bij de plaatselijke supermarkt en vervolgens reden we naar onze Casa Sylvana. Bij aankomst zagen we een mooi wit huisje met een waanzinnig mooi uitzicht op de kust van Sardinië. Tijdens deze vakantie hebben we slechts een paar regendruppels gehad, echter verdwenen deze al snel achter de vele zonnestralen die het land betovert. Met de auto reden we regelmatig naar mooie baaien en hagelwitte stranden en zwommen we in de helder Azzurro-blauwe zee. Dit vulkaneneiland heeft naast zon, strand en zee nog veel meer te bieden. Zo zijn we het binnenland ingegaan en zijn we door de bergen (800 m) gereden en hebben heerlijk gewandeld in de bossen.
Zondagochtend 13 september 2009 werd ik wakker en keek mijn vriend diep in de ogen aan. Mijn eerste woorden van die ochtend, waarschijnlijk geïnspireerd door de heerlijke omgeving maar ook door de vele lieve woordjes die ik deze vakantie van mijn vriend kreeg ingefluisterd, waren: ‘Wil je met me trouwen’, waarop mijn vriend direct ‘Ja’ antwoordde. Door dit mooie moment waren we beide diep ontroerd en realiseerden we ons dat we als vriend en vriendin op het eiland waren aangekomen en als aanstaande man en vrouw het eiland weer zouden verlaten.
Toen mijn vriend zijn welbekende espresso ging zetten, besloot ik een sms te sturen naar Monique en vroeg haar of ze een feestelijk drankje met ons wilde gaan drinken om het heuglijke feit te vieren.
We hebben die middag heerlijk gegeten in de tuin bij Antonio en Monique en kregen een toost op ons voorgenomen huwelijk aangeboden door de heer des huizes.
De vakantie op dat kleine eilandje Sant’Antioco zullen we niet snel vergeten! Mijn vriend zegt nog wel eens met een stralende blik, dat ‘Sardinië rare dingen met je doet’.
Ciao, Bram & Lena