Home Reisverslagen Reisverslagen 2010 Sardinie vakantie verslag van Irma en Gert-Jan 12-26 juni 2010

Irma_en_gert_JanAls fervent Italië gangers proberen wij altijd alles te doen met openbaar vervoer en fiets Dit viel in eerste instantie nog niet mee maar met wat basis Italiaans en doorzettingsvermogen Kwamen we een heel eind, zelfs in Sardinië.

Dit komt voor een deel dat wij vroeg in juni gaan, bepaalde bussen rijden pas vanaf 15 juni, maar Je komt ook lang niet overal, en dan moet je fietsen, deze konden we huren via Sardinietrips bij Monique, die 10 km buiten het dorp woont vlakbij het aangename strandje Cale Sapone.

Via Monique hadden we vooraf een transfer geregeld van airport Cagliari naar Sant'Antioco, en verwelkomde ons met een ontmoetingsdiner bereidt door haar man Toni met schitterend uitzicht op zee en heel veel lekker eten. De eerlijkheid gebied ons te zeggen dat wij na het gastvrije onthaal, moe van de vliegreis en late tijdstip de voorkeur gaven om de twaalf kilometer terug dankbaar in te Stappen bij de moeder van Monique. De volgende dag werden we opgehaald en kon ons fietsavontuur beginnen. Je moet er altijd even inkomen, wij hadden redelijk weer en een redelijke conditie, dan kom je het hele eiland over waarbij je je kan laten overzetten naar het naburige eiland St. Pietro.

Wij kwamen niet elk heuvel of berg over en bewandelde het laatste stuk naar de top, maar het verkeer is Redelijk rustig en een terrasje of het strand aan het einde van de rit is een grote beloning . Als het warm is huur dan een auto en ontdek ook de uiterst zuidelijke kant van Sardinië met al het groen En wandel mogelijkheden. Je komt verder en ziet meer. Tijdens mijn verblijf belande ik nog onverwacht in het ziekenhuis wat op zich ook weer een heel avontuur is En kwam in goede handen van bekwame vrouwelijke artsen die echter zeer beperkt Engels spreken. Gelukkig had Antonello van het gelijknamige appartement wat wij huurden contact gezocht met Monique, Die met haar bekende rijstijl in een mum van tijd terplekke was om als tolk te fungeren. Ook dat Monique nog wachtte omdat de schade meeviel en ik voor de nacht viel werd ontslagen is een luxe die ons de stemming niet liet bederven en we de vakantie op Sardinie gelukkig konden vervolgen.