Home Reisverslagen Reisverslagen 2010 Sardinie vakantie verslag Heleen Geurts bartels oktober 2010

Heleen_Geurts_BartelsHet gastvrije en informatieve optreden van Monique was een belangrijk onderdeel van een hele fijne week vakantie in oktober 2010 op Sardinie, S'Antioco. Ondanks de wolken en de fikse regenbuien. Wetende dat zij bij eventuele taalproblemen er ook zou zijn zorgde voor een goed gevoel om op pad te gaan.

Niet alleen op het schiereiland maar ook om Sardinië te verkennen. In een week zie je slechts een klein stukje van een prachtig, grotendeels ongerept, land. We waren getipt door Monique. Het was de moeite van het rondcrossen in ons blauwe huurautootje wel waard. Geweldig mooi land. Veel variatie in landschappen. De mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam ook al kun je er echt alleen maar met Italiaans terecht. Eigenlijk wil ik er niet veel over zeggen want het zou jammer zijn als het eiland door teveel toerisme bedorven wordt.

Ik gun Monique haar huurders maar het eiland haar eigenheid. Ik gun de restauranthouders hun clientèle maar echtgenoot Tonio kan er ook wat van. 'Hier schijnt elke dag van het jaar de zon al is het soms maar eventjes," zei Monique. 

En dat is zo.

Heleen